Χρήση εφημερίδων ως εκπαιδευτικό υλικό

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε 7 τρόπους στη χρήση εφημερίδων σαν εκπαιδευτικό υλικό. Οτιδήποτε διαβάζουμε γεμίζει το μυαλό μας με καινούργιες πληροφορίες, με καινούργιες γνώσεις. Στις συνήθειες όμως των σημερινών μαθητών, θα μπορούσαμε να πούμε με βεβαιότητα, δεν είναι να διαβάζουν εφημερίδες και γενικά τον έντυπο τύπο. Ένας βασικός λόγος που ευθύνεται για το γεγονός αυτό, είναι ότι οι νέοι δαπανούν πολύ μεγάλο χρόνο από τη ζωή τους στα σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα.

Η εξέλιξη που υπάρχει στα ηλεκτρονικά μέσα και η γρήγορη ανάπτυξη της τεχνολογίας, είναι φυσικό να τους απομακρύνει από την ανάγνωση εφημερίδων, οι οποίες αποτελούν μια παραδοσιακή μορφή ενημέρωσης, και να μειώνει το ενδιαφέρον τους για τον γραπτό της λόγο.

Οφέλη της χρήσης εφημερίδων :

Παρακάτω λοιπόν σας προτείνουμε 7 τρόπους με τους οποίους θα μπορέσετε να δείξετε στους μαθητές σας τα οφέλη που έχει η ανάγνωση εφημερίδων και η χρήση τους ως εκπαιδευτικό υλικό μέσα στην τάξη.

Μπορείτε να προσαρμόσετε το μάθημα σε όποια γλώσσα και σε όποιο επίπεδο εσείς διδάσκεται. Το μόνο που χρειάζεστε, είναι μερικές εφημερίδες τις αντίστοιχης γλώσσας τις οποίες θα τις μοιράσετε στην τάξη σας. Οι μαθητές ανακαλύπτουν έναν εντελώς νέο κόσμο μέσα από εφημερίδες, νέες λέξεις, νέες φράσεις, νέες ιδέες και ακόμη και νέα πρόσωπα! Μπορεί να έχουν διαβάσει τις ειδήσεις στη γλώσσα τους, αλλά η ανάγνωση στην ξένη γλώσσα που μαθαίνουν, είναι πολύ πιο συναρπαστική. 

1. Η  χρήση εφημερίδων στη ζωή μας και ο ρόλος τους.

Συζητήστε για τον ρόλο των εφημερίδων στην καθημερινή ζωή ως σύνολο, σε ζεύγη ή σε μικρές ομάδες. Διαβάζετε εφημερίδες; Γιατί διαβάζετε; Ποιες εφημερίδες προτιμάτε και γιατί; Πόσο συχνά δημοσιεύονται οι εφημερίδες, καθημερινά, εβδομαδιαία; Πόσο κοστίζουν? Πού μπορείτε να τις αγοράσετε; Πιστεύετε όλα όσα διαβάζετε στην εφημερίδα; Γιατί; Γιατί όχι;

Ο ρόλος των εφημερίδων άλλαξε με τα χρόνια; Συζητήστε για τις εφημερίδες στη χώρα των μαθητών σας. Πώς διαφέρουν; Σε ποιες ειδήσεις αναφέρονται; Ποιες εφημερίδες διαβάζουν και γιατί; Εάν οι μαθητές σας δεν διαβάζουν εφημερίδες, τότε μιλάμε για το γιατί δεν το κάνουν.

2. Οι αγγελίες θέσεων εργασίας των εφημερίδων.

Κοιτάξτε με τους μαθητές σας τις στήλες που αναγράφονται οι αγγελίες για θέσεις εργασίας. Ζητήστε από τους μαθητές να επιλέξουν μια δουλειά για την οποία θα επιθυμούσαν να υποβάλουν αίτηση ή που θα επιθυμούσαν να βρούν για να εργαστούν οι ίδιοι. Δώστε τους να γράψουν ή να συζητήσουν ποιες δεξιότητες-προσόντα θα χρειαστούν για αυτή τη δουλειά.

Μπορούν στη συνέχεια να το συζητήσουν σε ζεύγη μεταξύ τους ή ο καθένας ξεχωριστά για τον εαυτό του. Η συζήτηση σχετικά με τις θέσεις εργασίας και τον τρόπο εύρεσης μιας είναι ιδιαίτερα σημαντικές και πολύ χρήσιμες. Μπορείτε να επεκτείνετε αυτό το μάθημα, ώστε να συμπεριλάβετε τη συγγραφή βιογραφικού σημειώματος και το παιχνίδι ρόλων διαλέγοντας ο ένας τον άλλον για μια δουλειά κάνοντας συνεντεύξεις. Μέσα από το παιχνίδι εωτήσεων θα καταλάβουν τη χρήση εφημερίδων και το ρόλο τους.

Πώς και πού ψάχνετε για δουλειά; Οι μαθητές μπορούν να ανταλλάξουν συμβουλές για να βοηθήσουν ο ένας τον άλλον. Σε ποιες θέσεις εργασίας εργάζονται οι σπουδαστές σας αυτή τη στιγμή; Τους αρέσει αυτή η δουλειά που κάνουν; Γιατί ή γιατί όχι?

3. Δουλεύουμε σε μια εφημερίδα.

Δουλέψτε μέσα στην τάξη την ιδέα οτι εργάζεστε για μια εφημερίδα.Ποιος γράφει για την εφημερίδα; Ποιος είναι ο ρόλος του εκδότη, του δημοσιογράφου, του φωτογράφου και των διαφημίσεων; Πώς βρίσκουμε τα θέματα και το υλικο για να γράψουμε σε μια απο τις στήλες της εφημερίδας; Ως τι θα θέλατε να εργαστείτε στην εφημερίδα και τι δεν θα θέλατε να κάνετε; Πώς οι εφημερίδες κερδίζουν χρήματα; Συζητήστε μέσα στην τάξη για περαιτέρω πληροφορίες και γνώμες για τη χρήση εφημερίδων.

4. Τίτλοι άρθρων.

Γράψτε τον τίτλο ενός άρθρου στον πίνακα ή απλώς διαβάστε τον και ζητήστε από τους μαθητές σας να μαντέψουν για τι μπορεί να είναι το άρθρο, ποίο μπορεί να είναι το θέμα για το οποίο μιλάει. Στη συνέχεια, διαβάστε το αντίστοιχο άρθρο στους μαθητές σας ή βάλτε τους να το διαβάσουν οι ίδιοι και να το συζητήσουν μεταξύ τους.

Είχαν δίκιο; Πόσο διαφορετική ήταν η πραγματική ιστορία από αυτό που νόμιζαν; Γιατί οι επικεφαλίδα ή ο τίτλος ενός άρθρου είναι συχνά παραπλανητικοί;

Μπορείτε επίσης να κόψετε μια σειρά από άρθρα και τίτλους, να τα δώσετε στους μαθητές σας και να τους ζητήσετε να μαντέψουν την ιστορία-θέμα του άρθρου από τον τίτλο. Στη συνέχεια, δώστε τους τα άρθρα που ταιριάζουν με τους αντίστοιχους τίτλους για να τα διαβάσουν και να δείτε αν ήταν κοντά ή αν βρήκαν κάποια από αυτά.

5. Άρθρα εφημερίδων.

Ζητήστε από τους μαθητές σας να εργαστούν σε ζευγάρια για να διαβάσουν και να συνοψίσουν ένα άρθρο που τους ενδιαφέρει. Κάθε ζευγάρι μαθητών μπορεί στη συνέχεια να εργαστεί με ένα άλλο ζευγάρι και να μιλήσουν για το άρθρο τους. Κάθε ζεύγος αναφέρει στη συνέχεια στην τάξη για το άρθρο που έχει διαβάσει,τι θέμα είχε και ποία είναι τα συμπεράσματα τους για το συγκεκριμένο άρθρο. Καταγράψτε λέξεις ή φράσεις που οι μαθητές δεν γνώριζαν στον πίνακα και εξηγήστε όπου κρίνετε απαραίτητο. Αυτό θα τους βοηθήσει να καταλάνβουν τη χρήση των εφημερίδων στη καθημερινότητά τους.

6. Άρθρα και φωτογραφίες.

Ζητήστε από τους μαθητές σας να βρουν μια φωτογραφία στην εφημερίδα και να γράψουν το δικό τους τίτλο ή και ένα δικό τους σύντομο άρθρο για να ταιριάζει με την εικόνα. Οι μαθητές μπορούν να διαβάσουν τα άρθρα τους στην τάξη ή να εργαστούν σε ζεύγη για να μοιραστούν τη δουλειά τους. Αυτό είναι επίσης μια καλή άσκηση-εργασία για το σπίτι.

7. Δημιουργήστε την δική σας εφημερίδα μέσα στην τάξη.

Ζητήστε από τους μαθητές να αναλάβουν διαφορετικούς ρόλους για να δημιουργήσουν μια εφημερίδα. Οι μαθητές θα μπορούνε να δουλεύουν σε ομάδες, από δύο έως τέσσερα άτομα, για να δημιουργήσουν διαφορετικά τμήματα μιας εφημερίδας ή να φτίαξουν μια μικρή εφημερίδα εξ ολοκλήρου. Θα μπορούσαν να παράγουν κάθε τύπο εφημερίδας και να έχουν διαφορετικές στήλες που τους άρεσουν. Η λήψη αποφάσεων σχετικά με το πως πρέπει να είναι η εφημερίδα και πώς να την κάνουν, θα μπορούσε να είναι και αυτό μέρος του μαθήματος.

Ποιο είναι το αποτέλεσμα στη χρήση εφημερίδων ;

Επειδή όλο αυτό θα χρειαστεί αρκετό χρόνο για να το κάνουν οι μαθητές, θα μπορούσατε να το κάνετε στην τάξη σε αρκετά μαθήματα (ίσως να αφιερώσετε την τελευταία μισή ώρα κάθε μαθήματος) και να συμπεριλάβετε και κάποιες εργασίες για το σπίτι. Φωτοτυπήστε το τελικό προϊόν για κάθε μαθητή για να μπορεί να το διαβάσει. Συζητήστε τα περιεχόμενα της εφημερίδας και την όλη διαδικασία παραγωγής της μέσα στην τάξη σαν μάθημα προφορικών.

Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν θα έχετε ένα ευχάριστο και δημιουργικό μάθημα. Ταυτόχρονα θα υπάρχει συνεχόμενη επαφή με την γλώσσα και σίγουρα οι μαθητές σας θα βελτιώσουν και θα εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο και την ομιλία τους. Θα μάθουν να χρησιμοποιούν σωστά τα γραμματικά φαινόμενα καθώς και το συντακτικό τους.

Η χρήση εφημερίδων στο μάθημα οποιασδήποτε γλώσσας μπορεί να ενισχύσει τα κίνητρα ενός μαθητή για μελέτη, καθώς ξεφεύγει από την ρουτίνα του κανονικού μαθήματος και μπορεί να συνδυάσει την ψυχαγωγία με την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας.

Έλα στον Εκπαιδευτικό Οργανισμό ekmathisi και πέτυχε τους στόχους σου με επιτυχία. Στην ekmathisi κάθε μαθητής και μαθήτριά μας είναι ξεχωριστοί. Έλα να προσαρμόσουμε μαζί τόσο τον ρυθμό των μαθημάτων όσο και την ύλη τους σύμφωνα με τις δικές σου ανάγκες και απαιτήσεις. Κάνε μαθήματα τις ώρες και ημέρες που εσύ μπορείς.

Εγγραφτείτε δωρεάν στο Newsletter μας. Το μόνο που χρειάζεται είναι να μας δώσετε ένα αληθές όνομα και μία έγκυρη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) ώστε να ενημερώνεστε από εμάς σε αυτό το email αλλά και να λάβετε δωρεάν τα ebooks του εκπαιδευτικού μας υλικού.

Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες λεπτομέρειες πάνω στα πτυχία και στα ιδιαίτερα μαθήματα Αγγλικών που προσφέρουμε και ευχαρίστως να σας εξυπηρετήσουμε. Θα μας βρείτε το 210.21.39.438 ή στο 69.49.06.17.33. Παράλληλα για οποιαδήποτε απορία σας μπορείτε να επικοινωνήσετε και γραπτώς μαζί μας στέλνοντας μας ένα email στο info@ekmathisi.edu.gr.

Ξεκίνα ιδιαίτερα μαθήματα ξένων γλωσσών τώρα